1800kr rikare!



Det satt som ett smäck att få 1800 rätt ner i fickan!
Och oerhört skönt att äntligen fått sålt min cykel!
Flickan blev glad och jag blev glad, alltså en bra affär..
Nu blir det att sätta in pengarna på banken!


Idag fick man gå upp vid 9 för att äta frulle klä på sig och köra till mormor och morfar.
Ingen bra kombination att pappa och jag satt där fram. Båda har samma trafikhumör..
Kom fram vid halv 11 tiden. Mamma satte mig direkt på att förbereda för middagen.
Skära paprika, tomat, zuccini(?) och citron, även skala potatis..
Det gick rätt fort faktiskt, det är ju trotsallt inte så svårt att skära saker^^
Efter allt skärande gick jag in till vardagsrummet, allt stod huller om buller..
Mormor och morfar ska nämnligen flytta till lägenhet, eller iaf morfar..
Får se hur det blir med mormor, hon bor förtillfället på hem nu eftersom hon mår dåligt.
Så morfar behövde lite hjälp med att packa ner saker och slå in grejer i papper.
Ja jävlar i havet vad mycket grejer de hade! Det mesta var onödiga grejer ju!
Men allt packades ner i lådor..

Jag rotade lite i en plastpåse med grejer han skulle slänga.
Hittade ett par hängslen och en fin slips! Sen så fick jag en keps, en väska och en 50 krona
Man får ju passa på lite när saker ska slängas och så ju! kanske hittar nått fint!
Det verkade hans grannar göra iaf.. Jag gick dock inte lika långt som de..
De grävde i containern som stod på garageuppfarten.. Och de frågade inte ens om de fick det.. Ofta?
Sen var det en människa där som man inte kunde skilja på om det var en kille eller tjej. Rätt tragiskt..

Åkte och hälsade på mormor på hemmet vid hal 3 tiden. Hon var rätt  pigg idag, och rolig!
"Det är bara gammla kärringar här! En är 98, en är 91 och en är över 80" säger hon som är 80 år själv!^^
Men det är ju bra att man inte ser sig vara så old liksom
Sen så fråga vi vad vi skulle göra med en liten säng som morfar byggt till mamma när hon var liten.
Morfar ville nog spara den för det va lite nostalgi över den och mormor säger att de ska elda upp den! Haha
Sen så sitter hon och matar tanten jämte henne för hon är den enda som hon kan prata med! Hon är rolig min mormor

Åkte hem vid 6 tiden kanske, galet trött efter allt packande faktiskt.
Kom hem ca vid 7, då kör mamma iväg mig för att handla..
Hatar att köra bil när det regnar! Men men..
Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva mer.

Älskar min nya keps!
Och nu kommer jag lägga upp lite fula bilder på mig i mormors gigantiska glasögon!
Enjoy!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0